ÜBER MICH
Ich zünde den Effektivitätsfunken für
eCommerce-Teams, die ihr Potential noch nicht voll ausschöpfen.
Insbesondere helfe ich Gründern, die ihre ersten Mitarbeiter einstellen, den Rollenwechsel vom Freund zum Chef zu meistern und ihr neues Team zu maximaler Effektivität zu führen.
MEINE USPs
eCOMMERCE EXPERTIN
Ich habe 13 Jahre in einem eCommerce-Unternehmen gearbeitet, das in dieser Zeit vom Startup zum 100 Mio. € Business gewachsen ist. Dabei habe ich Erfahrung im Business Development, Change Management, Marketing, Produktmanagement und Customer Service gesammelt.
URSACHENFORSCHERIN
Ich bin durch und durch analytisch und gehe den Dingen gern auf den Grund. Am Symptom arbeite ich gar nicht erst, ich will die Ursache beheben. Ich habe die Gabe zu sehen, was das Problem ist und ich werde es für dich sichtbar machen.
EFFEKTIVITÄTSKANONE
Ich bin selbst äußerst effektiv. Von der kleinen Studentin im Kundenservice habe ich es bis zur Business Development Direktorin geschafft. Und das, ohne mich jemals bewerben zu müssen! Auf meinem Weg habe ich mehrere Teams aufgebaut, geführt und effektiv gemacht.
MEINE MISSION
Ich helfe Gründern und dabei, ihre neuen Teams so effektiv zu machen, dass Ziele ohne Umwege errreicht werden. Ich bringe Klarheit, was die Probleme sind und unterstütze dabei, den Fokus zu geben, den es braucht, dass alle an einem Strang ziehen.
MEINE E-COMMERCE-ERFAHRUNG
seit 04/2017
Consultant for Startups, janettdudda.de
I help founders, who hired their first employees, to master the role change from a friend to the boss and support them to make their new team effective
06/2015 - 03/2017
Director of Business Development & Change Management, Spreadshirt
Implementation of organizational change, such as revised corporate structure, processes and tools to make the whole organization more effective. I supported the CEO and CFO in developing the corporate strategy and the creation of vision, mission and company objectives which I rolled out in the whole company.
Evaluation of new business models and linked business cases
Personal coaching of senior executives
Preparation for upcoming investment cycle
Implementation of company-wide prioritization and project managment standards, e.g. quarterly product prioritization process
Planning & implementation of global e-commerce-projects/programs and visualisation for the whole company
Creation of Strategy Analysis role within department
01/2014 - 05/2015
Parental Leave
Proud mother of gorgeous Anna Lena
04/2012 - 12/2013
Marketing Director Europe, Spreadshirt
Built up and led the international marketing team and restructured the department with the focus on performance marketing.
Responsible for the planning and implementation of the European marketing mix: TV advertising, SEM, social media, newsletter, promotions & campaigns
Improvement of user experience on landing pages
Target group analyses (for EU countries)
Built up team from 4 to 11 people, developed Strategic Marketing role and Country Manager roles for FR, DE, UK, Nordics; developed 3 junior people into team lead role
Detailled tracking of TV advertising and its placements (eg. CPO) and TV KPI definition
Implementation of campaign planning 6 months ahead
Annual order growth: 30%
Annual TV spend: 2 mill.
Annual SEM spend: 8 mill.
09/2010 - 03/2012
Product Manager Backoffice, Spreadshirt
Led a team of 5 Engineers and a Junior Product Manager; implemented Scrum in IT teams, developed Spreadshirt's fulfillment services and the automated vector check
Led a team of 5 Engineers and 1 Junior Product Manager
Responsible for implementation of requirements from Production, Customer Service, Designs Service, Finance & Controlling, Apparel, ERP
Implementation of Spreadshirt’s fulfillment services that serve big clients like Disney & Warner
Automation of designs check (resulted in annuals savings of 500k)
Implemented SCRUM in IT teams
Responsible for roadmap creation and prioritization processes
Implementation of external software like newsletter tools and Salesforce
User testing and A/B testing
Concept and development of facebook shop with focus on improving user experience
01/2009 - 08/2010
Head of Global Designs Service, Spreadshirt
Led a global customer care team (with representatives based in Leipzig, Berlin, Boston and Greensburg) with the task to check the printability of by customers uploaded designs; reduced team from 11 to 5 people within 12 weeks due to scaling and automation of processes. Implemented KPI thinking and processes & policies related to copyright law; reduced cost per piece and complaint rate in Production due to improved design pre-press.
04/2007 - 12/2008
Project Manager Customer Service, Spreadshirt
Acted as the right hand of the Customer Service Director, supporting him with strategy, project management and daily business: definition of KPIs; implementation of an error management process between Customer Service and Production; implementation of the net promoter score (NPS) as performance measure; implementation of a global customer satisfaction survey in 10 languages (that is still running and evaluation criterion for customer service representatives)
05/2004 - 03/2007
Customer Service Representative, Spreadshirt
By answering emails and phone calls in English and German language, I received a deep understanding of customers' needs and behaviors. My manager was the best role model ever and so I learned what it means to be a great leader and how to establish a productive and error-friendly culture, even with people working in homeoffice.
ENTREPRENEURSHIP
Co-Founder von www.signostar.de, gegründet 2012
nebenberuflich selbständig in eigener Praxis seit 2009
Co-Founder von www.hummelbienchen.de, gegründet 2014, Gesellschafter der Hummelbienchen GbR bis 2016
FORSCHUNG
09/2002 – 12/2006
University of Leipzig
Institute of Statistics; Institute of Public Health Medicine; Institute of Brain Research
Different jobs as Academic Assistant, held lectures in statistics and SPSS, did research in the areas of larynx cancer & dementia
06/2010 – 12/2012
University of Leipzig
Paul-Flechsig-Institute for Brain Research
Research in the area of annorexia and haptics with PD Dr. Martin Grunwald
Publication
„Observation of own exploration movements impairs haptic spatial perception“
Published online in September 2013 (Link)
Published in „Experimental Brain Research“, December 2013
by Springer-Verlag Berlin Heidelberg
QUALIFIKATIONEN
zertifizierte Ausbildung zur Systemischen Therapeutin & Systemischen Beraterin
(2013)
Scrum and Agile Methods Certificate
(2011)
Zertifikat in Gesprächsführung
(2007)
Rhetorik-Seminar
Marty-Caigan-Seminar
Englisch C1
(2012)
Diplom in Psychologie
(2009)
Werbetechnikerin (HWK)
(2001)
ANDERE ÜBER MICH
“Janett is one of the best managers I have ever worked with. She has solved every problem I have ever given her in a logic, well-coordinated and well communicated way.”
Philip Rooke, CEO von Spreadshirt
www.spreadshirt.com
Amandine, Head of Global Alignment, Marketing at Uber, www.uber.comWhen it comes to effective leadership, Janett is a great role model who stands out by the way how she is dealing with her teams and clients.
She pushes for prioritization, goal-orientation and clear responsibilities in your team. Janett has an open, curious and empathetic personality with an open ear for everyone's problems.
Jörg, Gründer von Signostar, www.signostar.deNach Umsetzung von Janetts Tipps wurden meine Mitarbeiter so viel produktiver - und ich brauchte nur noch halb so viel Zeit wie früher, um mein Team zu managen!
Seit Janetts Coaching ziehe ich mit meinen Mitarbeitern an einem Strang.
Wir arbeiten endlich zielorientiert und wissen viel besser als früher, was gerade wichtig ist und was nicht. Was Janett auszeichnet: Geduld, Einfühlungsvermögen und ein Abholen auf Augenhöhe.
Melanie, Senior Promotions and Campaigns Manager, www.spreadshirt.deJanett hat mich gestärkt, schwierige Entscheidungen zu treffen.
Die Zusammenarbeit mit Janett hat mir den richtigen Schwung verliehen. In einer Krise hat sie mir geholfen, meinen Fokus sowie Ursachen und Lösungswege zu finden. Sowohl privat als auch beruflich bin ich jetzt glücklicher und erfolgreicher.
Luke, Operations Manager, AmazonJanett is laser focused on delivering your business quantifiable results.
The difference in my teams productivity is incredible. Simply by observing peoples’ behaviors and communication styles, Janett is able to suggest subtle changes which have a profound impact on the overall culture of the company.
Janett is absolutely customer obsessed and it clearly shows in her work.
DAS MACHE ICH ANDERS
PRAXISERPROBT
Ich komme aus der Praxis. Ich habe den eCommerce aus Mitarbeiter-, Führungskraft- und Unternehmersicht kennenglernt und meine Modelle, Prozesse und Strukturen jahrelang selbst erprobt und perfektioniert. Ich lehre keine Theorien, sondern gebe meine Erfahrungen aus 13 Jahren eCommerce-Praxis weiter.
ZIELORIENTIERT
Ich bin von Anfang an klar und zielorientiert und erst zufrieden, wenn ich den wirklichen Auftrag und die Ziele für meine Beratung erfahren habe. Ein kontinuierlicher Abgleich, wo wir gerade stehen, ist fester Bestandteil unserer Zusammenarbeit.
UMSETZUNGSSTARK
Meine Beratung endet nicht, wenn Ziele und Pläne konzipiert wurden. Das gesamte Unternehmen dazu zu bekommen mitzuziehen, ist die größte Hürde. Die Umsetzung ist bei mir von vornherein Bestandteil der Beratung.
CHEF-MINDSET SCHÄRFEN
Ich arbeite bewusst vorwiegend mit den Chefs. Veränderung beginnt ganz oben und kann ohne Einbeziehung des Chefs nicht gelingen. Wenn die Chefs hingegen ganz klar sind, was sie erreichen wollen, folgt das gesamte Unternehmen von selbst.
URSACHEN BEHEBEN
Anstatt nur Symptome zu behandeln, kann ich als Psychologin tiefer gehen und die wahren Ursachen erforschen.
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